Η φιλοσοφία ως φιλία σοφίας αναφέρεται όχι μόνο στην αγάπη για γνώση, αλλά και στην αγάπη για τον άνθρωπο και το μέλλον του. Η φιλοσοφική συμβουλευτική δεν είναι ψυχολογική ούτε ψυχιατρική συμβουλευτική, αλλά χρησιμοποιεί αρχές και μεθόδους όλων των κοινωνικών, των ανθρωπιστικών και των φυσικών επιστημών για τη βοήθεια και στήριξη ανθρώπων, οργανισμών και εταιρειών που πιστεύουν ότι μπορούν να ωφεληθούν από αυτήν στην εύρεση των ηθικών, πνευματικών ορίων και κριτηρίων που θα τους βοηθήσουν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ή να αντιμετωπίσουν με επιτυχία και σφαιρικά τα διάφορα προβλήματα πορείας, κατεύθυνσης και ταυτότητας στο χωρόχρονο. Αν έχετε προβλήματα και νιώθετε ότι χρειάζεστε καθοδήγηση στη ζωή σας, υπάρχει κάποιος που μπορεί να βοηθήσει. Είναι κατά κοινή ομολογία σοφός, έμπειρος και γεμάτος προκλητικές απόψεις, που ίσως σας δείξουν πώς να αλλάξετε τα πράγματα. Επίσης, είναι νεκρός εδώ και 2.404 χρόνια.Ο λόγος για τον Σωκράτη, το νέο «γκουρού αυτοβοήθειας»! Οχι, δεν μας έχει πιάσει κρίση ύβρεως. Αλλά, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα πράγματα, η αναζήτηση της προσωπικής ισορροπίας κι ευτυχίας κάνει κύκλους. Κι όταν οι νέες ιδέες στερεύουν, έστω και προσωρινά, κάποιοι ανατρέχουν στις παλιές κλασικές συνταγές. Η «νέα» λοιπόν τάση στην ψυχολογική υποστήριξη είναι η φιλοσοφία. Φαίνεται ότι πολλοί άνθρωποι που χρειάζονται ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης δεν προσφεύγουν πια στις πάσης φύσεως θεωρίες που ξεφυτρώνουν κάθε λίγο σαν μανιτάρια, αλλά σε μερικά από τα πιο φωτεινά μυαλά της Ιστορίας. Εκατοντάδες Βρετανοί έχουν δοκιμάσει αυτή τη μορφή υποστήριξης κατά την οποία οδηγούνται στη λύση προβλημάτων μελετώντας τα έργα κορυφαίων διανοητών. Ο «φιλοσοφικός σύμβουλος» -αυτή τη στιγμή υπάρχουν στη Βρετανία περίπου 20- ακούει προσεκτικά το ζήτημα που απασχολεί τον πελάτη του για να χρησιμοποιήσει στη συνέχεια τις μεθόδους και τις ιδέες των μεγάλων φιλοσόφων, είτε μιλάμε για την αρχαία ελληνική σκέψη είτε για το Διαφωτισμό ή ακόμη και για μεταγενέστερους διανοητές του 19ου και του 20ού αιώνα. Στη συνέχεια προτείνει στον ενδιαφερόμενο τα κατάλληλα έργα, τα οποία πρέπει να μελετηθούν προτού το πρόβλημα αναλυθεί περαιτέρω για να φτάσουν από κοινού σε κάποια λύση. Στις Ηνωμένες Πολιτείες η διαδικασία αυτή αποκαλείται «ψυχοθεραπεία για τους λογικούς».Ο Τιμ Λε Μπόν είναι πρόεδρος της Ενωσης για τη Φιλοσοφία στην Πράξη (SPP) και θεωρείται ένας από τους πρωτοπόρους της φιλοσοφικής υποστήριξης στη Βρετανία. Υποστηρίζει ότι χρειάζονται περίπου έξι πενηντάλεπτες συνεδρίες για να περάσει κανείς από τη σύγχυση στην ξεκάθαρη σκέψη. Αυτό το είδος ψυχοθεραπείας, λέει στον κυριακάτικο «Ιντιπέντεντ», είναι το πλέον κατάλληλο σε περιπτώσεις που αφορούν διαχρονικές ανθρώπινες αναζητήσεις, όπως η αγάπη, ο σκοπός της ζωής, η ευτυχία και οι συναισθηματικές προκλήσεις. Από την πλευρά του, ο ψυχολόγος-σύμβουλος Ντέιβιντ Αρνό επισημαίνει ότι σε σημαντικές καμπές της ζωής μας η ικανότητά μας να σκεφτόμαστε αυτό που πραγματικά έχει αξία για μας υποσκελίζεται από την ανάγκη να επιτυγχάνουμε συνεχώς νέους στόχους. Σε τέτοιες στιγμές η φιλοσοφική προσέγγιση μας βοηθά να ξεκαθαρίσουμε τι στ' αλήθεια θέλουμε.Η ανάδειξη της προσέγγισης αυτής εντάσσεται σε μια ευρύτερη εκλαΐκευση της φιλοσοφίας που καταγράφεται εσχάτως. Βιβλία όπως «Ο Κόσμος της Σοφίας» έχουν κάνει το αντικείμενο πιο προσιτό και, όπως αναφέρει το περιοδικό Psychologies, οι αιτήσεις για τη μελέτη του στα πανεπιστήμια έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια κατά 20%. Ωστόσο, οι πιο παραδοσιακοί μελετητές της φιλοσοφίας βλέπουν την εφαρμογή της στην ψυχοθεραπεία με κάποιο σκεπτικισμό. Κατά τον Εϊντριαν Μουρ, καθηγητή Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, «εάν η φιλοσοφία βοηθά τους ανθρώπους να σκέφτονται πιο ξεκάθαρα, τότε αυτή η προσπάθεια έχει κάποιο νόημα. Αν όμως πιστεύουν ότι μπορεί να τους δώσει λύσεις στις μεγάλες κρίσεις της ζωής τους, τότε πλανώνται». Σε οποιαδήποτε περίπτωση, το να καταφύγει κανείς στη φιλοσοφία σίγουρα δεν είναι η χειρότερη επιλογή. Γιατί ακόμη κι αν δε βρει απάντηση στο πώς, για παράδειγμα, να συνδυάσει καριέρα και οικογένεια, έχει πολλές πιθανότητες να διευρύνει το πνεύμα του. Κι αυτό όλο και κάπου θα φανεί χρήσιμο..
There is no such thing as great sex unless you have an apocalyptic moment - Aνακαλύπτω τον Θεό στο πλέον ερωτικό μου σημείο
NORMAN MAILER: Great sex is apocalyptic. There is no such thing as great sex unless you have an apocalyptic moment. William Burroughs once changed the course of American literature with one sentenc e. He said, "I see God in my asshole in the flashbulb of orgasm." Now that was one incredible sentence because it came at the end of the Eisenhower period, printed around 1959 in Big Table in Chicago. I remember reading it and thinking, I can't believe I just read those words. I can't tell you the number of taboos it violated. First of all, you weren't supposed to connect God with sex. Second of all, you never spoke of the asshole, certainly not in relation to sex. If you did, you were the lowest form of pervert. Third of all, there was obvious homosexuality in the remark. In those days nobody was accustomed to seeing that in print. And fourth, there was an ugly technological edge — why'd he have to bring in flashbulbs? Was that the nature of his orgasm? It was the ...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου